Veelgestelde vragen

Boekingen

Hoe weet ik of een accommodatie nog vrij is?

Bij elke accommodatie op Escolette vind je een kalender. In deze kalender kun je zien welke data nog vrij zijn en welke bezet. Blauw is nog vrij.

Hoe maak ik een boeking?

Als je een accommodatie op Escolette hebt gevonden die je graag wilt boeken dan selecteer je een beschikbare datum. Als je de geselecteerde datum wilt boeken klik je simpelweg op boeken. Vervolgens kom je in de betaalflow. Na betaling ontvang je van ons een boekingsbevestiging.

Kan ik het adres van een accommodatie zien?

Het adres van een accommodatie ontvang je direct na het betalen van de boeking. Wegens privacywetgeving mogen wij de adresgegevens van accommodaties niet laten zien vóór er geboekt is.

Ik wil nog niet direct boeken. Kan ik online een optie nemen?

De accommodaties op Escolette zijn zeer gewild en worden vaak geboekt. Echter onder bepaalde voorwaarden willen we een optie overleggen. Bel dan met Escolette 06 50 52 70 68

Telt een baby als een persoon?

In principe telt een baby als een meereizend persoon. Bij elke accommodatie staat vermeld hoeveel personen zijn toegestaan. Dit is het totaal aantal volwassen, kinderen en baby’s dat in de accommodatie mag verblijven. In een aantal gevallen kan het toch dat een baby tot 1 jaar extra mag verblijven. U kunt dit bij ons navragen.

Kan ik iets aan mijn boeking veranderen?

Na een boeking kun je in principe niets meer veranderen. Mocht je toch dringende vragen hebben over je boeking dan kun je het beste contact opnemen met Escolette. Er kunnen wijzigingskosten berekend worden.

Wat gebeurt er als ik heb geboekt?

Nadat je geboekt hebt, ontvang je per e-mail een boekingsbevestiging. Op hetzelfde moment sturen wij je boeking door naar de accommodatie. Via de accommodatie ontvang je dan eventuele overige gegevens. NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen

Ik heb geen boekingsbevestiging ontvangen?

Normaal gesproken wordt de boekingsbevestiging meteen na je boeking bij escolette naar je e-mailadres gestuurd. Als je de bevestiging na 15 minuten nog niet hebt ontvangen kijk dan even in je spam-box (ongewenste e-mail). Als ook daar de boekingsbevestiging niet is te vinden dan kun je een e-mail sturen naar info@escolette.nl met het probleem en vermelding van je naam

Hoe ver van tevoren kan ik boeken?

De periode dat je vooruit kunt boeken verschilt per accommodatie. Bij elke accommodatie wordt een kalender getoond. Deze stopt op het moment dat je niet verder vooruit kunt boeken. Mocht je toch iets in de toekomst willen boeken als dat op de site nog niet kan, stuur dan even een mail naar info@escolette.nl

Hoe weet ik of een accommodatie geschikt is voor mindervaliden?

Niet alle accommodaties bij Escolette zijn toegankelijk voor minder validen. Bel of mail even als je niet zeker bent of de accommodatie wel geschikt is voor een bepaald persoon. Wij zoeken dat dan voor je uit.

Kan ik mijn hond meenemen naar een accommodatie?

Het is niet bij alle accommodaties bij Escolette toegestaan om een hond (huisdier) mee te nemen. In het zoekresultaat kun je aan de linkerkant gebruik maken van filters. Onder het filter ‘Kenmerken’ vind je ‘Huisdieren toegestaan’. Door deze te selecteren krijg je alle accommodaties te zien waar je een huisdier mee mag nemen.

Ik ben mijn boekingsbevestiging kwijt

Boekingsbevestigingen worden altijd via email verstuurd. Als je deze kwijt bent open dan opnieuw de mail die je van ons hebt ontvangen. Je kunt ook inloggen in jouw account. Hier kan je de boekingsbevestiging terugvinden.

Hoe lang kan je een accommodatie huren?

Het verschilt per accommodatie hoelang deze gehuurd kan worden. De meeste accommodaties kunnen echter maximaal 3 weken aaneen worden geboekt. Wil je langer boeken neem dan contact met ons op.

Kan ik de verhuurder een vraag stellen voordat ik boek?

Het is alleen mogelijk om contact op te nemen met de verhuurder nadat je hebt geboekt en betaald. Wel kunnen wij voorafgaand aan een boeking belangrijke vragen naar de verhuurder doorsturen.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Wij hanteren reis- en annuleringsvoorwaarden conform VvkR. Meer informatie vind je hier: www.escolette.nl/reisvoorwaarden

Kan ik een annuleringsverzekering bij Escolette afsluiten?

Het is bij Escolette niet mogelijk om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Wij adviseren om een reisverzekering af te sluiten bij Allianz verzekeringen.

Wat zijn de reisvoorwaarden?

Wij hanteren reis- en annuleringsvoorwaarden conform VvkR. Meer informatie vind je hier: www.escolette.nl/reisvoorwaarden