Veelgestelde vragen

Betalen

Wanneer moet ik betalen?

Na totstandkoming van de Overeenkomst dient bij boeking per iDeal 30% van de reissom te zijn voldaan (+ boekingskosten + verzekeringen). Bij vertrek binnen 6 weken de gehele reissom. Indien vliegtickets of andere vervoertickets zijn inbegrepen, dient het volledige bedrag van de tickets en de boekingskosten, plus 30% van de reissom van het overige deel van de Reis, als aanbetaling te worden voldaan.

Kan ik ook bij de accommodatie betalen?

Nee, de prijs voor het huren van de accommodatie, boot of camper betaal je altijd via Escolette vooruit en kan niet ter plaatse worden voldaan

Kan ik in termijnen (gespreid) betalen?

Na totstandkoming van de Overeenkomst dient bij boeking per iDeal 30% van de reissom te zijn voldaan (+ boekingskosten + verzekeringen). Bij vertrek binnen 6 weken de gehele reissom. Indien vliegtickets of andere vervoertickets zijn inbegrepen, dient het volledige bedrag van de tickets en de boekingskosten, plus 30% van de reissom van het overige deel van de Reis, als aanbetaling te worden voldaan.

Aan wie betaal ik?

Het aankoopbedrag wordt eerst overgemaakt naar Escolette. Een deel van het geld maken we meteen over naar de accommodatie. Het andere deel zetten we veilig op een zogenaamde derdengeldenrekening tot je hebt ingecheckt. Pas daarna wordt de verhuurder vanuit die rekening volledig uitbetaald.

Ik heb al betaald, maar ben vergeten mijn kortingscode te gebruiken

Het achteraf gebruiken of verrekenen van korting via een kortingscode of kortingsbon is helaas niet mogelijk.

Hoe kom ik aan een kortingscode / actiecode van Escolette?

Escolette verstrekt tijdens acties soms kortingscodes. Volg ons op Facebook of Instagram om op de hoogte te blijven van al onze acties.

Moet ik ook een borg betalen?

De meeste accommodaties bij Escolette vragen een borgsom. Indien er borg betaald moet worden dan staat het bedrag altijd duidelijk bij de accommodatie aangegeven. De borg dient altijd bij aankomst te worden betaald tenzij anders vermeld. Het verschilt per accommodatie of je deze met credit card, pin of contact kan betalen.

Is het bedrag dat ik heb betaald inclusief alle extra kosten?

Naast de huursom komt er bij sommige accommodaties nog een aantal verplichte bijkomende kosten bij. Denk bijvoorbeeld aan de verplichte kosten voor de eindschoonmaak of toeristenbelasting. Ook kan het zijn dat er nog optionele kosten zijn. Bijvoorbeeld voor het gebruik van handdoeken. Dit staat altijd bij de accommodatie bij Escolette vermeld.

Hoe kan ik bij Escolette betalen?

Bij Escolette kun je betalen via iDeal.

Ik heb betaald, wat nu?

Als je de betaling succesvol hebt afgerond is jouw boeking definitief. Je ontvangt per e-mail een boekingsbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. Lees deze boekingsbevestiging goed door

Waar is de accommodatie precies gelegen?

Nadat de reissom is voldaan ontvang je een boekingsbevestiging. Daarop staat het exacte adres van de accommodatie.

Kan ik op een afwijkend moment aankomen/vertrekken?

Als je op een afwijkend moment wilt aankomen en/of vertrekken dan kun je dat afstemmen met de verhuurder. Op je boekingsbevestiging staan de gegevens van de verhuurder.

Wat moet ik doen als er niemand (op het sleuteladres) aanwezig is?

Als er niemand op de locatie of het sleuteladres aanwezig is neem dan contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de verhuurder vind je op de boekingsbevestiging die je van Escolette hebt ontvangen.

Wat moet ik doen als er tijdens mijn verblijf iets niet in orde is?

Als er tijdens je verblijf iets niet in orde is dan moet je contact opnemen met de verhuurder. Het telefoonnummer van de verhuurder staat op de boekingsbevestiging die je van Escolette hebt ontvangen. Kom je er met de verhuurder niet uit, neem dan meteen contact op met Escolette. Dat kan via Whatsapp, sms-tekstbericht, telefonisch of op werkdagen onder Nederlandse kantoortijden (9-17u) ook per e-mail.

Alle klachten die volgens de Reiziger niet of niet volledig zijn verholpen of gecompenseerd tijdens de Reis, dienen uiterlijk binnen twee maanden na terugkomst, schriftelijk en met redenen omkleed bij Escolette te zijn ingediend. Escolette is gehouden binnen een maand na ontvangst van de klacht gemotiveerd te reageren.

Wordt de accommodatie schoongemaakt of moet ik dat zelf doen?

Tenzij anders aangegeven hoef je de accommodatie niet zelf schoon te maken. Wel vragen we iedereen de accommodatie in behoorlijke staat (bezemschoon) achter te laten. Daarnaast verschilt het per accommodatie of de schoonmaakkosten ter plaatse betaald moeten worden of dat dit in de huursom is meegenomen.

Wanneer kan ik inchecken en/of uitchecken?

Bij elke accommodatie van Escolette wordt aangegeven wanneer je kunt in- en uitchecken.

Moet ik zelf bedlinnen meenemen?

Het verschilt per accommodatie of je zelf bedlinnen moet meenemen. In de meeste gevallen is dit terug te vinden bij de beschrijving van de accommodatie. Soms is dit tegen bijbetaling. Als het niet duidelijk is dan kun je na de boeking altijd even contact opnemen met de verhuurder. Het telefoonnummer en e-mailadres van de verhuurder staan op de boekingsbevestiging die je van Escolette hebt ontvangen

Moet ik zelf handdoeken meenemen?

Het verschilt per accommodatie of je zelf handdoeken moet meenemen. In de meeste gevallen is dit terug te vinden bij de beschrijving van de accommodatie. Als het niet duidelijk is dan kun je na de boeking altijd contact opnemen met de verhuurder. Het telefoonnummer en het e-mailadres van de verhuurder staan op de boekingsbevestiging die je van Esacolette hebt ontvangen.

Wie is er aansprakelijk voor schade?

De Reiziger heeft in geen geval recht op schadevergoeding voor schade die de Reiziger oploopt als gevolg van non-conformiteit, voor zover de non-conformiteit is te wijten aan:

  1. de Reiziger;
  2. derden die niet direct bij de uitvoering van de Overeenkomst zijn betrokken en de non-conformiteit niet kon worden voorzien of voorkomen;
  3. onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.

Moet ik ook nog toeristenbelasting betalen?

Dit verschilt per accommodatie. Bij sommige accommodaties is de toeristenbelasting al meegenomen in de reissom, bij andere accommodaties zijn dit verplichte kosten die je bij het boeken moet betalen en het kan ook voorkomen dat je de toeristenbelasting bij het uitchecken ter plaatse moet betalen. Kijk goed naar de beschrijving en kenmerken van de accommodatie. Staat er niets over de toeristenbelasting dan is dit waarschijnlijk in de totale reissom meegenomen.